Orologico Forum 3.0

Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee

fabri5.5

  • *****
  • 12287
    • Mostra profilo
    • E-mail
Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee
« il: Marzo 08, 2012, 10:14:16 am »


Technical Characteristics:

Case: 18k rose gold with a finely fluted caseband. Sapphire crystal caseback. Diameter = 41 mm. Rounded lugs welded to the case, screw-secured spring-bars. Water-resistant to 30 meters. Alligator leather strap.

Dial: Black-coated engine-turned 18k gold, off-centered at 7 o’clock. Individually numbered and signed. Chapter ring with Roman numerals. 60-second tourbillon at 1 o’clock. Polished steel “moon-tip” Breguet hands.

Movement: Numbered and signed Breguet. Cal. 569, hand-wound with tourbillon, anthracite coating. 16 lignes. 43 jewels. 50-hour power reserve with power-reserve indication on the barrel drum.  Fusee-and-chain transmission to ensure constant torque throughout the running of the watch. Titanium upper bridge of the tourbillon carriage. Straight-line Swiss lever escapement. Breguet titanium balance with four gold adjustment screws. Breguet silicon balance spring, 2.5 Hz. Adjusted in six positions.

Variations: Also available with a gilt rose gold movement (Reference 7047BR/R9/9Z).

Teo

  • *****
  • 7909
    • Mostra profilo
    • E-mail
Re:Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee
« Risposta #1 il: Marzo 09, 2012, 08:35:38 am »
A me questa linea di Breguet non convince in toto... voglio dire Breguet è pure il suo quadrante che qui è ridotto a ruolo di comparsa...

fabri5.5

  • *****
  • 12287
    • Mostra profilo
    • E-mail
Re:Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee
« Risposta #2 il: Marzo 09, 2012, 16:35:42 pm »
A me questa linea di Breguet non convince in toto... voglio dire Breguet è pure il suo quadrante che qui è ridotto a ruolo di comparsa...

lo pensavo anch'io la prima volta che ho visto un Tradition,
nemmeno mi era piaciuta la meccanica con quella finitura tipo frosted glid,
riguardandoli poi ad una certa distanza di tempo la mia opinione si è ribaltata.

caludio

  • *****
  • 3425
    • Mostra profilo
    • E-mail
Re:Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee
« Risposta #3 il: Marzo 11, 2012, 21:26:19 pm »
dal vero rende molto di più...unico punto di domanda è il vetro superiore che sembra una boccia del pesce rosso...

Claudio

Teo

  • *****
  • 7909
    • Mostra profilo
    • E-mail
Re:Breguet Tradition 7047BR Tourbillon Fusee
« Risposta #4 il: Marzo 12, 2012, 09:22:55 am »
A me questa linea di Breguet non convince in toto... voglio dire Breguet è pure il suo quadrante che qui è ridotto a ruolo di comparsa...

lo pensavo anch'io la prima volta che ho visto un Tradition,
nemmeno mi era piaciuta la meccanica con quella finitura tipo frosted glid,
riguardandoli poi ad una certa distanza di tempo la mia opinione si è ribaltata.

Sicuramente vanno visti... ed io non l'ho fatto, certo rinunciare ai loro quadranti lavorati è dura...